Πέμπτη 25 Μαρτίου 2010

Έθιμα - Σάββατο του Λαζάρου

Σάββατο του Λαζάρου



Το Σάββατο του Λαζάρου το πρωί τα παιδιά του χωριού μαζεύονταν σε παρέες , γυρνούσαν το χωριό και τραγουδούσαν το τραγούδι του Λάζαρου , κάτι σαν κάλαντα για τη γιορτή της ημέρας , την Ανάσταση του Λαζάρου . Οι νοικοκυρές έδιναν αυγά στα παιδιά για το Πάσχα .




Σήμερον έρχεται ο Χριστός

ο επουράνιος Θεός .



Εν τη πόλει Βηθανία,

Μάρθα κλαίει και Μαρία

Λάζαρον τον αδερφόν της

τον γλυκύ και καρδιακό της

τρεις ημέρες τον θρηνούσαν

και τον εμοιρολογούσαν .



Την ημέρα την τετάρτην

κίνησε ο Χριστός για να' ρθει.

και εβγήκε κι η Μαρία

έξω από τη Βηθανία.

Σκύβει εμπρός γονατιστή και τους

πόδες του φιλεί.

-Αν εδώ ήσουν Χριστέ μου,

δεν θα πέθαινε ( ο ) αδερφός μου.

Μα κι εγώ τώρα πιστεύω

και καλότατα εξεύρω

ότι δύνασαι αν θέλεις

και νεκρούς να ανασταίνεις.

-Λέγε, πίστευε, Μαρία

άγωμεν εις τα μνημεία



Τότε κι ο Χριστός δακρύζει

και τον Άδη φοβερίζει:

-Άδη, Τάρταρε και Χάρε

Λάζαρε να μη σε πάρει:

Δεύρο έξω Λάζαρέ μου,

φίλε και αγαπητέ μου



Παρευθύς από τον Άδη

ως εξαίσιο σημάδι.

Λάζαρος απενεκρώθη,

ανεστήθη και σηκώθη.

Λάζαρος σαβανωμένος

και με το κηρί ζωσμένος



-Λάζαρε πες μας τι είδες

εις τον Άδη που επήγες;

-Είδα φόβους , είδα τρόμους

είδα βάσανα και πόνους.

Δώστε μου λίγο νεράκι

να ξεπλύνω το φαρμάκι

της καρδίας, των χειλέων

και μη με ρωτάτε πλέον.

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...